Drömmar

Vaknade nyss av en dröm.
Drömde en jäkligt verklig dröm om pappa. Han kom fram till mig och sa : vem har påstått att jag är DÖD?.. Han var varmt klädd och jag bara grät och grät och skrek att jag älskade honom. Jag tog honom i handen och sa kom!! Du måste komma in i huset och visa alla att du lever! Men då vaknade jag.

Vet inte hur man ska tolka drömmar, kan man bli besökt av dom döda? Vissa påstår att man kan de eftersom i vardagen kastar man bort fantasier och saker och ting man ser. Men i sömnen befinner man sig i ett helt annat tillstånd, och att dom då passar på och tar chansen.

Om det nu är så.. Så tolkar jag drömmen som att pappa ville säga att han inte är "död" utan finns där hos mig/oss.

Jag tror i alla fall på att själen lämnar kroppen, och det gjorde pappa med.
Och jag har känt hans närvaro, speciellt när jag vart själv. Svårt att förklara känslan, men typ som en stor trygghet och ett lugn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0